Olena Gaidychuk
Olena Maruniak Gaidychuk graduated from the Kiev Conservatory (National Academy of Music) as a conductor-choral director and singer (soprano). Before the war, she worked in the Kiev choir "Khreschatyk" as a chorister and singer.
In Bucha, near Kiev, Olena worked in the House of Culture as a director and conductor of a mixed choir and a female vocal ensemble and also performed as a solo singer.
Independently, she studied various methods of musical development of children, including preschool children. She founded a center for children's musical development and worked there with groups of children as a music teacher, art therapist and music therapist, as well as a correctional teacher of language development. She taught children music according to the Karl Orff and Suzuki system. She also used other methods of early childhood development, logarithmic and finger music exercises. The children sang, danced, drew to music and played various musical instruments as well as xylophones, recorders and colorful boom whackers.
She worked in a theater studio where she gave music and singing lessons with children and adults, groups and individuals. She was the musical director of theater performances.
She trained as a music therapist and art therapist and used this knowledge in music lessons.
Olena has worked with children and adults with disabilities, deaf and blind people.
She studied vocal yoga with a coach from India.
She has worked in a psychological support center for pregnant women and mothers with postpartum depression as a vocal yoga trainer, art and music therapist. She founded a choir in an old people's home in which older people sang with great enthusiasm.
She founded her own course: "Mother sings", and worked with it in group development courses for mothers and children from the age of one. She taught how music affects children's brain development, language and logic, mobility and overcoming mental and physical health problems. The mothers sang and the children learned colors, shapes, names of animals, vegetables and fruits and made up musical stories.
Olena Maruniak Gaidychuk absolvierte das Kiewer Konservatorium (Nationale Musikakademie) als Dirigentin-Chorleiterin und Sängerin (Sopran). Vor dem Krieg arbeitete sie im Kiewer Chor "Khreschatyk" als Chorsängerin und Sängerin.
In Bucha, in der Nähe von Kiew, arbeitete Olena im Haus der Kultur als Leiterin und Dirigentin eines gemischten Chors und eines weiblichen Vokalensembles und trat auch als Solosängerin auf.
Unabhängig davon studierte sie verschiedene Methoden der musikalischen Entwicklung von Kindern, einschließlich Vorschulkindern. Sie gründete ein Zentrum für die musikalische Entwicklung von Kindern und arbeitete dort mit Kindergruppen als Musiklehrerin, Kunsttherapeutin und Musiktherapeutin sowie als Strafvollzugslehrerin für Sprachentwicklung. Sie unterrichtete Kinder in Musik nach dem System von Karl Orff und Suzuki. Sie verwendete auch andere Methoden der frühkindlichen Entwicklung, logarithmische und Fingermusikübungen. Die Kinder sangen, tanzten, zeichneten zu Musik und spielten verschiedene Musikinstrumente sowie Xylophone, Blockflöten und bunte Boom Whackers.
Sie arbeitete in einem Theaterstudio, wo sie Musik- und Gesangsunterricht mit Kindern und Erwachsenen, Gruppen und Einzelpersonen gab. Sie war musikalische Leiterin von Theateraufführungen.
Sie machte eine Ausbildung zur Musiktherapeutin und Kunsttherapeutin und setzte dieses Wissen im Musikunterricht um.
Olena hat mit Kindern und Erwachsenen mit Behinderungen, Gehörlosen und Blinden gearbeitet.
Sie studierte Vokal-Yoga bei einem Coach aus Indien.
Sie hat in einem psychologischen Unterstützungszentrum für schwangere Frauen und Mütter mit postpartalen Depressionen als Vokal-Yoga-Trainerin, Kunst- und Musiktherapeutin gearbeitet. Sie gründete einen Chor im Altersheim, in dem ältere Menschen mit großer Begeisterung sangen.
Sie gründete ihren eigenen Kurs: "Mutter singt", und arbeitete damit in Gruppen in Entwicklungskursen für Mütter und Kinder ab einem Jahr. Sie lehrte, wie Musik die Entwicklung des Gehirns, die Sprache und Logik, die Mobilität und die Überwindung psychischer und physischer Gesundheitsprobleme von Kindern beeinflusst. Die Mütter sangen, und die Kinder lernten Farben, Formen, Namen von Tieren, Gemüse und Früchten und erfanden musikalische Geschichten.